Sunday, May 4, 2014

Escape your mind with plan !

Assalamaualaikum lamanya rasa tak singgah ke dunia maya yang makin lama makin kelam makin hari makin suram,bukan faktor kemalasan tetapi faktor masa yang harus aku utamakan .
Tak pasti mana satu nak buat 
Banyak perkara,kerja yang perlu selesaikan like a stack of book bertimbun bertimbun memaksa aku untuk membaca.Sibuk adalah excuse yang sangat 'command' dan perlu di ubah excuse tersebut sebabnya dengan adanya dan bergantung dengan excuse 'sibuk' inilah banyak perkara yang tertangguh yang tak dapat dilangsaikan mengikut ketetapan.Bukan sebab sibuk,bukan sebab malas,bukan sebab ada kerja tetapi sebab anda tak minat dan kurang komitmen.This is credit to myself yang selalu ada banyak halangan sampingan!syaitan syaitan yang sering menghasut aku lari dari semua tanggungjawab manusia di muka bumi ini. Kejam bukan syaitan ? Tapi fikirkan kejam lagi diri sendiri bila terpaksa mencipta pelbagai alasan untuk mengubah haluan .Tamak manusia semua benda dia nak buat.Semua benda dia boleh fokus,walhal benda sikit pun susah dia nak handle apatah lagi nak galas another/freelance jobs.Actually it's depend .You buat you dapat.Asalkan you nak,rasanya semua benda you boleh capai.Cuba bezakan orang yang tak bekerja duduk rumah dan orang yang tak bekerja,mencari kerja.Ini semua atas kemahuan.You nak! You buat ! Of course ada halangan tetapi disebabkan kehendak perlu teruskan walau gagal di tengah jalan.Cuba bangkit ! Percaya dengan diri sendiri anda boleh .Aku sekarang memang banyak kerja tiada masa *okay ini alasan * See? Human make mistakes.But at least she knows! 
Getting lost is not to make you down,but it may make you improve
Actually aku rasa lepas ni banyak tanggungjawab dan komitment yang perlu aku utamakan aku terpaksa 'commit' kan segala alasan untuk aku terus bergerak ke hadapan .Aku sekarang berada di sempadan jalan untuk ke depan tapi apa boleh buat nak berada di sempadan seberang jalan itu mengambil masa.Banyak manusia lalu lalang yang ucapkan selamat,memberi semangat malah ada yang memandang sinis tanpa motif atau notis ! It's make me down so badly. Tapi dengan harapan aku gagahkan jua sebab aku suka mencuba .Aku suka benda baru.Aku suka enviroment yang baru sehingga lah aku bosan untuk cuba lagi rasa benda baru.Ia bertukar from one to one sampai aku benar benar puas hati,bosan hingga tiada jalan .Bagi aku jalan untuk ke depan sentiasa ada,sebab itu kena luaskan pemandangan tengok orang yang depan .Jangan tengok orang di belakang sebab kalau tak kita tak akan jalan .Cuba lihat orang yang di depan walau hanya selangkah cuba perhatikan dan lawan.Anda mampu bergerak lagi depan dan mungkin boleh jadi lebih jauh one hundred km ! Believe in yourself and mampu. All your wish start from your mind.
Secara virtual boleh nampak kan bayangan boleh pergi jauh dari your act! 
Raise your act,Insyaallah imagination itu pelan pelan akan jatuh,sebab previous imaginastion come true !

Maafkan aku,jika intro terlalu make you down,but it make my positive charge raise up okay ! Aku baru sahaja start spend my time with nature *means healthy lifestyle.Setelah sekian lama aku memanjakan diri dalam air-cond tiada udara segar. Aku sangat suggest who want to release stress,buang negative charge,remove ketakutan,buang lemak lemak then tambah otot otot in  healthy lifestyle you can go for Escape!
Escape! 
 You can fly like a monkey or spiderman.Banyak level and most of game here challenge your strength 
A part from escape games.
Make sure you try semua level untuk test your strength and energy .Extreme ! and puas hati
Worth to try !
Yes,escape means once you step in you got your choices to find the way out or just still in .From that you can know how strong and brave you are! I'm suggested for those yang suka cabaran dan yang tak suka boleh cuba beranikan diri untuk maju ! bukan mundur di belakang .Setiap langkah yang kita cuba,ada isi dan pengalaman .Itu sebenarnya main and minor pengetahuan,then share untuk stay up and keep in touch .Life semua orang tak sama but we have our same routine untuk langkah ke depan dari hari ke hari. Masih ada yang tak mahu bergerak tapi sampai bila? Fikirkan ! You join escape, since you step in you will know you can't wish that you can turn back because yang belakang semua samangat nak maju tak kan you sorang nak turn back ? Tak malu ke ? Stay positive okay ! At last if you free,come and join this adventure game in Penang. Escape,Teluk Bahang its make your mind wise! and remove your negative charge.Stay forward,keep smile ! Dear friends,everyone can do if you want . Believe in yourself and make confident level.
Yang ni paling worth and extreme to try.Feeling feeling macam bunuh diri and kill out all problems.It's high!
Please try okay ! Hihi
Akhir kata,i had finished my internship program and secara tak official aku dah habis diploma untuk three years ! Time flies so fast, am i right ? Alhamdullilah . Aku besyukur selesai semua untuk cover my diploma program,dipanggil untuk interview and I just got it starting next week. Alhamdullilah,unexpected for full time job that really relate with my course! sebab expect nak menganggur dalam berbulan bulan since selepas habis belajar untuk buat full time suri rumah dan driver family.I'm grateful enough with this nikmat.Thank you Allah and this is reward for myself yang tak putus putus apply online jobs.Daoakan aku untuk jadi pekeerja yang cemerlang hihi.A big clap for myself.Just one believe in yourself than you can rate yourself not others.Others can complain you,who cares ? but you can complain then change! Baru rare ye dak ? Hihi This entry is a wrap what i'm feel and what i've done.
At last we break our laugh,moments and journey here!
Fear is the root of your problems,so fight it ! Escape to find the way !

Setelah sekian lama,hai kawan kawan alam maya :)
Harap sihat dan be strong dengan segala kesulitan 
media masa kronik saat ini.
Stay stong and be healthy.
Sekian,salam

2 comments:

syafiqa said...

aku cuti sem ni jom teman aku jengjalan :(

FH said...

Wehhh bz wei kerja.Kalau kau belanaja aku iakan hihi.