Monday, March 16, 2015

What friendship has 'done' to me !

waktu ini
bila pilu hati
jauh dari semua orang
sungguh rasa sunyi
walau kadang bersendiri
adalah kelesaan yang dingini

ungkapan sayang
cinta dan persahabatan
nilainya sangat dalam

persahabatan
dia lah ubat penenang
dia lah ubat kekuatan
dia lah ubat kekecewaan
dia lah segalanya
saat susah senang
anggap lah jika bergaduh
aku hilang tempat berteduh
tiada tempat
aku luah masalah
tiada tempat
aku luah rasa
tiada tempat
aku cerita semua

tika persahabatan itu tiada
sungguh sunyi
sungguh hilang
separuh jiwa
sebab kau orang lah
pengubat duka suka aku
kau orang lah
sentiasa dengan aku
kau orang lah
penasihat setia aku

mungkin aku salah
sebab aku tak pandai luah rasa
tak pandai tunjuk rasa
tak pandai tunjuk muka
tak pandai nak cerita semua
masalah yang aku ada

bukan sebab kurang percaya
bukan sebab tak suka bersama
sebab aku masih selesa
tanggung ini semua
biarlah rahsia
aku dan Dia
berilah aku kekuatan
hingga saat
aku boleh cerita semua
sejarah sebelumnya

yang kadang kadang terasa
aku luah dalam jiwa
aku pendam kata kata
aku sabar
bermonolog sendiri
hingga sekarang
aku kuat berdiri
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
maybe,
i has been too strong for a long time
then, i cant make it for you all.
because i choose to be happy


just 
what can i say
i am in love with this relationship 
and i hope it will be until the end 
this friendship has changed me a lot 
if you are not here 
i will be like 
still at the bed 
and keep remember 
the last long memory 

when you're here beside me
past is past
like yesterday is history 
and tomorrow is my new memory 
with all of you
really appreciate it

my dear friends.
i love you what ever you are
till then you always beside me 
always.
really miss you guys.

i'm sorry if i can't make it together.
but i can make you happy like everyday 
keep on fighting! 

No comments: