Wednesday, February 6, 2013

Kecelaruan Fikiran.

Salam Februari semua ,sedar atau tak dah masuk bulan dua,dua kosong satu tiga dan aku masih lagi tercari-cari arah untuk maju ke hadapan.Aku memerlukan guide untuk control segala emosi yang kadang-kadang datang tanpa di undang.Mungkin banyak kerja yang peru difikirkan dan diselesaikan. Kerja ala-ala thesis yang mencabar minda dan fikiran.Banyak kerja yang tertangguh dengan kaadaan ‘less signal’ di sini.Jadi tidak sempat untuk update blog yang sangat aku rindui.Rasa macam ada something yang hilang which means macam satu program yang di create tanpa source code. Rasa ketinggalan yang amat :’(.Abaikan jika intro tak make sense langsung.

[Mungkin entry kali ini agak panjang]
Dalam usia yang menghampiri dua puluh han ni banyak benda yang belum di capai.Banyak benda yang perlu dipelajari tanpa diajar sebabnya semua benda kena explore sendiri. Fikir sendiri apa yang akan berlaku sepuluh tahun nanti.Actually banyak perubahan dari segi pemikiran seseorang manusia walaupun banyak “barrier terrorist”  yang membuat satu sekatan agar target itu tidak tercapai.By the way,ini semua adalah depends kepada orang itu sendiri.
Kekangan masa buat masa sekarang adalah tempoh berfikir .Berfikir dan terus berfikir.Tidak sedar dari pagi hingga malam masih lagi berfikir.Kadang kadang otak ini tak boleh nak loading secara auto.Itu sangat menyusahkan aku.Kerna bila ia amat memerlukan , high expectation untuk lost (blur) itu tinggi.Fikiran aku sekarang sangat sangat di level zero point five .Sebelum ni kalau bab berfikir aku agak berminat untuk bertanya tapi sekarang makin malas untuk berfikir secara manual semua nak secara auto sehinggakan perlukan satu mesin untuk translate critical thinking ini.Semua soalan hanya sekadar peneman ketika bosan.Dibiarkan tanpa jawapan.Mungkin aku dah quit dari dunia game yang suatu ketika dahulunya aku adalah kaki gamers yang tegar.Perlu spend time untuk games ! But since semester ini aku jarang main game melebihi  1 hour.Mostly ,3 – 4 hoursBut for now one week maybe just one time.I wonder why? *Busy maybe.Adakah aku rarely main games , effect yang menyebabkan aku malas berfikir lagi dan lagi.Banyak probability yang boleh ditafsir walau ia tidak logic untuk disuarakan.Mohon jelas semua.Sekarang aku telah berada di tahap golongan yang malas berfikir .dan aku akan cuba untuk fight dengan semua sense dalam diri untuk berfikir ke hadapan.
[Press button Ctrl+F4 jika anda rasa bosan]
(Take some inspiration to drink)
Since now,aku banyak memerhati daripada melakukan tindakan.Means aku hanya pandang dalam diam,berfikir secara tenang dan tafsir ikut akal fikiran.Sukar untuk aku meluahkan.Banyak memendam daripada melepaskan sesuatu opinion.Biarlah aku seorang sahaja yang faham kerna aku tak pandai nak menerangkan sebab ia complicated untuk difahamkan bagi anothers listener. Actually di usia ini,banyak pengajaran dan pandangan yang aku dapat. Banyak ragam aku kenal.banyak benda dapat aku tafsir melalu watak seseorang.Makin ramai yang aku kenal atau makin rapat aku dengan seseorang makin bertambah “knowledge” aku untuk terus tahu kenapa dan kenapa ? Perbandingan dari masa ke semasa adalah sangat penting sebab jika ada perubahan tercetus lah satu perbezaan.Begitu juga lumrah kehidupan manusia yang dulu nya lain sekarang dah lain.Yang dulu nya zalim sekarang dah alim.Perbezaan yang tercetus melalui sikap dan peribadi seseorang dahulu dan sekarang,tetapi dalam kehidupan ini tiada benda yang sempurna .Jadi perubahan itu perlu berlandaskan niat yang lurus agar semua benda terurus.Insyaallah.
[Mohon putarkan lagu kegemaran if not just follow your own reading style]
Sekarang ,aku banyak mentafsir dan meramal peribadi seseorang .Tetapi aku diam untuk keselamatan dan untuk elak daripada sebaran fitnah yang mungkin akan cetuskan satu perselisihan faham.Mohon semua faham dalam hidup ini manusia memerlukan satu ruang untuk berseorangan kerana masalah yang datang bukan semua kita dapat luahkan .Hadapi sendiri selesaikan sendiri if not lupakan.Tetapi melupakan masalah itu bukanlah satu kesudahan.Berusaha untuk menyelesaikan mungkin akan ada kesudahan.Walau sesusah manapun,itu adalah masalah sendiri.Jadi anggaplah masalah itu adalah satu ujian untuk diri sendiri. Berfikirlah ke arah yang lebih matang. Be positive dan Insyaallah masalah boleh di solve secara algorithm.Step by step and at the last stage it would be a zero problem. Smile :D .Ini adalah satu perkongsian dan pendapat yang diadaptasi dari kepala hotak yang dah lama ketinggalan dan peringatan untuk diri sendiri . Jika salah sila betulkan.Kadang – kadang pengalaman yang banyak memberi idea daripada pemerhatian “theory” yang tiada kaitan.
Have a stacks of paper to submit.Huh !
Senyum Tenangkan Fikiran :D
Sekian,salam.

5 comments:

yanaLiana said...

Ujian datang untuk memberi kita satu kesedaran akan erti sebuah kehidupan.

.FH. said...

kehidupan boleh di salah erti kalau kesedaran selalu di level zero. Ujian pasti datang yang memberi pelbagai erti dalam diri seseorang.

syafiqakarim said...

betul.
pengalaman.



kau muda rupanya

hahah

Anonymous said...

Inginku lepaskan kurungan ini, agar bebas dari mimpi-mimpi semalam.

Dan membawaku ke alam yang lebih dewasa.

-mickey-

.FH. said...

syafiqakarim : muda ? haha terburai perut gelak ni.mungkin la remaja senja kot haha.

mickey : membawa ke alam yang lebih dewasa tu.*deep meaning.moga fikiran pun lebih dewasa :D