Sunday, November 17, 2013

Recap benda baru.

Masa sekarang terlalu suntuk,Kadang – kadang feel tu rasa nak singgah tengok kisah silam .Rasa funny bila teringat kenangan lama.Apa yang aku ingat part paling best masa kisah silam ,time dengan kawan sekolah.tp life akan datang lagi panjang aku nak fikirkan .Life aku sekarang sangat berbeza dengan yang dulu .High comparison !Like seriously kalau boleh aku nak laju langkah ke masa hadapan biar aku dapat cari celahan kelemahan yang kadang-kadang berulang.
Future target with a better plan.
Aku sibuk gila dengan life baru sekarang lepas final exam yang boleh bagi otak aku “hang”  berhari hari !!  idea pun dah kurang nak share dekat sini.Rasa insecure,idk why.Lagipun dah dua minggu aku dekat Kelantan dan aku dapat rasa tempat ini berlainan .Aku ada masa lagi dua minggu untuk habiskan sisa input /ouput sepanjang program .Program yang aku join ni macam intensive program. “Coding is needed”.For sure ,rushing is necessary dan yang paling best aku rasa mungkin terlalu sibuk jadi aku telah selesaikan bebanan masalah yang selalu berlegar-legar di fikiran if ada masa terluang.Walaupun kadang – kadang ia bukan lah satu kepentingan pun .Cuma aku terlalu make it complicated.Tapi selesai untuk seminggu ini,baru aku rasa pernafasan aku separuh stable, boleh enjoy .Class is office hour 8 pagi until 5 petang .Monday till Saturday.I’m just can rest at night. Assignment, labwork,project group,quizzes and etc should be submit and present on time.Bukan macam normal student life yang boleh buat lambat ikut suka.This program train us to work as an employee in IT course.The best things this program is fully sponsored. Makanan dekat Kelantan ni tip top .First time I got experience to stay here almost 1 month.Aku rasa cukup lah sebulan dekat sini,sebab aku tak berani nak tanggung risiko bawak badan berat berat .Proses diet pun dah pupus . Aku kena create jadual makan baru kot selepas selesai program Infosys ni. Makanan dia lain dari yang lain . Pelik pun ada jugak tapi aku telan asalkan sedap .Haha.

infosys nametag
Dekat sini banyak jugak aku dapat unexpected input and experience yang aku rasa lagi nak compete dengan others.Baru aku nampak outside surrounding .Sebab participants pun come from various college,race and thinking style. Boleh kenal ramai orang,lain lain ragam. Overall,kawan kawan semua best okay! even baru kenal .I learned something new . Knowledge is wide .Different person,different style.Apa  yang aku boleh conclude is explore lebih,dapat lebih.Lepas ni banyak kerja aku nak kena attempt and submit .Dan level stress aku pun makin tinggi sebab hari hari menghadap coding yang aku sendiri susah nak initialize one by one.So,far aku boleh bertahan lagi.
May Allah ease everything here.
Rasanya banyak  lagi story,tapi ini dah cukup kot untuk aku compile and express kan without sorting sebab memory brain aku dah tak mampu nak simpan semua.takut process catch and get aku slow nak execute hari hari mendatang .lagi tough kot! Kalau full aku takut memory yang lepas aku lost ! hihi . Totally missed my social network . Jom jalan jalan Kelantan !Sempat jugak aku menyelam sambil minum air dekat negeri orang ni .Hihi
At last
 Nasi Kerabu rugi kalau datang sini tak try kan ?
 Ni kedai tepi PCB
“If it is meant to be ,it will be” “Be Strong and Keep Smile”
 pantai cahaya bulan,kelantan
hari -hari face dengan komputer,sekali tengok pantai hilang stress
Till then goodbye,sekian salam.

4 comments:

farhan hasanah said...

MOGA SUKSES AKAK MUAH LOVE YOUR WORDS ALWAYS AND FOREVER WELL SOMETIME I FEEL IT JUST NOT YOU HUHU BUT FIGHTING! MAY ALLAH EASE EVERYTHING I MISS YOU ALR DARLING

FH said...

wahhh it is totally me kay. My words inspire you right ? haha.Okay miss u much more muahahaha.

Unknown said...

masa sy ke kelantan tempohari, tak berkesempatan utk ke PCB ni... seronok la awak dpt ke sana.. makan colek... bestnye!

FH said...

sam : lah dekat kelate jugak ko? haha .tu la best best makanan kat sini.hihi