Tuesday, November 4, 2014

Berubah

jangan biar,jangan tunggu
hidup ini akan sentiasa berjalan,
akan berpusing 
walau undur walau kebelakang
walau jatuh walau sembam
hidup tetap kena jalan 
kena ada perubahan
kena keluar dari satu bulatan
cipta satu kotak yang berlainan

aku masih di satu bulatan 
walau pusing aku tetap nampak bulat
dan
aku menghampiri satu fasa
untuk aku 'pecah'
sampai satu tahap
aku tak dapat tahan
aku kena cari jalan keluar 
yang lain 
untuk keluar dari bulatan
mungkin segitiga+petak
mungkin petak+bujur
entah?

tapi aku benar benar 
di tahap yang perlu 'keluar'
aku teran tahan waktu sekarang
dan semsetinya 
untuk masa depan yang lebih terancang
Insyaallah.
aku masih mencuba.


belayar dan terus belayar
jangan berhenti dalam bulatan
Teruskan!

2 comments:

Pembunuh Tanpa Byang said...

teruskan jangan berhenti moga kau capai apa yang kau hajatkan.

nak gali berlian bukannya mudah,kan.

FH said...

Mohon kau terus menjadi pembunuh dalam tidur agar aku bangun untuk lawan
cari berlian yang kau uarkan

Terimah kasih wahai teman.