Tuesday, November 4, 2014

Waktu Rindu

Dalam meniti titi titi harian
Sibuk membuat tilikan
setiap hari hari
aku sibuk

Sibuk fikir yang mendatang
Sibuk rancang masa depan
Sibuk tilik waktu paling senang

Dalam sibuk hari ini
Aku masih mencari ruang
Ruang untuk diri sendiri

Tika ini,
aku bukan hanya pelajar
aku seorang pekerja dan pelajar
Banyak benda aku perlu beri tumpuan

Hingga hanya kadang kadang
aku kurang berfikir panjang
rasa rindu
rasa sayang
kurang aku nak layan
tapi sekali datang
sebak sedih

Allah hanya Tuhan yang tahu
sungguh aku rindu
suasana masa belajar
kawan kawan masa susah dan senang
kawan kawan waktu malam dan siang

Sekarang semua masing-masing ada haluan
banyak tumpuan yang berlainan
moga kita kawan sampai hujung jalan
jumpa konvo tahun depan!

If i can bring it back,i will spend a lot of time with them.
Friends - A complement

No comments: