Thursday, December 28, 2017

Zon Selesa

bukan mudah
untuk melangkah
tak mudah seperti kita ungkapkan kata-kata
bila kau kata nak keluar dari zon selesa
dari niat hingga kau melangkah
ia akan mengambil masa
bukan sehari dua
tetapi terpulang
untuk setiap individu
yang punya cara

cadangan aku
beri lah masa yang telah Dia rancang
untuk kehidupan kita di depan
ambil lah berapa lama masa
tetapi jangan terlalu lama
kadang-kadang kita tak akan jangka
cabaran keluar dari zon selesa
sangat berbeza
dan takkan pernah kecewa
bila kita dah berjaya

perasaan berjaya itu
belum pernah aku merasa
kerana aku masih belajar
cara untuk terima
dan bawa selesa ini
keluar dari kotak yang rumit
dari titik hitam yang tak pernah hilang
hingga putih
kerana setiap titik yang datang
adalah penentu untuk aku bergerak ke hadapan

pandanglah apa yang ada di depan
bangkit di sebalik kekecewaan hari ini
untuk tempuh hari mendatang
kerana peritnya ketika ini
itulah yang beri kita peluang
maju dari sekarang
dan yakin dengan apa yang telah Dia aturkan
pasti ada sebab musabab yang tak mampu kita lihat
maka bangun dan teruskan berjuang





1 comment:

Seorang Aku said...

Nice~~ :D Dah lama x tggu post baru ^^,