Wednesday, June 5, 2013

The day with precious moments.

Assalamualaikum to all readers.Sermoga semua sihat dan sentiasa di rahmati Allah. Awkward gila beb nak menaip .Actually banyak benda yang aku nak ber-story telling by typing but error for me to act real. Just be cool for this time.The way I start this entry pun dah rasa differents.[Abaikan] So,selesai sudah big event in my family. Along's wedding was done! And i was ohhh  feel comfort all the time.But sometime I am  miserable tonight when I was remembered the days before wedding until the wedding day because it is fun dan meriah.My family and i really co-operated well until the last breath cewaahhh haha until the final day of my bro's wedding. Just,this is the 1st kenduri in my family so it was fulled with a lot of luxurious thingy. Complete with tahlil and marhaban before the wedding day.Macam - macam ada. The best part is semua makanan clear from laksa,bihun sup,tapai,agar-agar,dadih,ayam kukus,rojak,teh tarik and etc. Everything was clear.Even hujan lebat on that day,it is worth.Hujan rahmat mungkin.
Pengantin dalam hujan

Since busy mengemas,memasak,menolong,memeriahkan suasana,melayan tetamu and sort of things that are related. Ia sangat sangat penat but fun dan puas.Hasil gotong royong all family,orang kampung dan at last of course catering side.Kalau tak, tak tidur dua hari dua malam basuh pinggan mangkuk segala. 
[Back to the topic]
Bila semua satu keluarga dapat gather sekali it was ohhhh so excited and delighted feeling.I can smile even I was tired.I'm feel the happiness inside when all my family diberi kesempatan untuk berkumpul sekali semua in my house.*no one miss*
Bukan senang. It was an awesome date for my family act. Macam-macam kerenah telatah yang sentiasa buat aku sepupu mak saudara tok opah mak abah paklang maksu semua pecah perut gelak .Budak budak yang ramai buat aku pening with all their perangai.But it was okay right?Ini adalah satu anugerah yang sangat precious bagi aku.Alhamdullilah. Rasa penat tu hilang bila berkumpul ramai ramai mcam ni :D
The day
Married
Single
Beratur masuk rumah
Then,after the event,semua pakat balik.Ohhh,I will gonna miss these moments..Bising bising dalam rumah ,gelak gelak,lawak abah yang memang truly lawak really made my day.When I remembered all this kind of moments. I will smile and rasa tenang.Rindunya.I believe that keluarga adik beradik sangat penting dalam hidup untuk support kita all the time.Really support me to be strong untuk face everyhing .Rasa satu semangat untuk terus gerak dan melangkah dengan lebih kuat. Memori ini yang akan disimpan disudut yang paling dalam .Insyaallah.
At last what I can say is family gathering is the best part ,there are no gap between us.
Even we had a gap just avoid it to achieve the high level of happiness :D 
Trust me! 
Lastly,congrats to along and my sister in law.Btw tak lupa jugak untuk my friends yang sudi datang  :)
Till then,
Sekian ,Salam.

2 comments:

yanaLiana said...

Congrats to along and nice pic :)

FH said...

Hee thank you awak :)