Thursday, January 23, 2014

Masih merasa dan terus mencuba

Salam perantau semua,walhal sekarang aku bukan lagi seorang perantau tapi aku masih ada keinginan untuk merantau lebih jauh dari biasa.Alhamdullilah hingga hari ini Allah bagi aku nafas dan peluang untuk aku taip habis habisan malam ini.Merantau bagi aku bukanlah hanya di negara negeri orang tetapi merantau dengan surrounding yang baru.Almost 2 month i'm being here as practical student I'm exposed how to being a good workers and how people in company work as.Their attitude,their manners,their conversations and all gave me a thousands experienced and enviroment. Macam macam habit,perangai macam - macam orang aku jumpa.Dan rupanya baru aku sedar aku baru step into real life.It's really real for me.I'm predict that one day I had to face all those people that I'm didn't expect to know.I didn't expect that they're YB,Tan Sri,driver,cleaner,teacher and so on tetapi manusia ada yang lebih dan kurang dari itu.Hanya aku yang rasa macamana itu dan ini.Intro ini hanya untuk sharing yang since you are practical student please adapt yourself well! You are such a newbie .Friendly and talk active manners is needed.If not,you are missed a lot . Just a reminder.
Adapt yourself with full of spirit.
Dalam kondisi sekarang aku masih sibuk menjalankan tugas.Role aku sekarang bukan untuk aku seorang tapi untuk semua.Nak atau tak still kena teruskan bukan macam study dulu.Nak tak nak ikut suka.It's up ! Sekarang under orang,apa yang dia nak itulah perlu handle and solve without rest time.It's a big differences. Ya,bukan senang nak jadi senang.dan bukan susah nak senang.Cuma satu cuba usaha dan cuba untuk berjaya.Bagi aku zaman sekarang apa lagi benda yang betul betul boleh treat someone,just use your money and pay them.If high amount of money,so lagi superb hasil kerja tu but it's depends on how your manners and skill doing.Just my opinion how people can read and treat someone easily without any talk session.Oh dunia!
Makin hari makin lelah dek kerna dunia yang penuh dengan dusta sengketa.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Bagi aku,bila kerja under orang.Stress! Ya,stress itu perlu untuk setiap satu cerita hidup kita,Kalau tiada stress apa lagi ujian untuk kita.Cuba tanya dengan nada yang seia sekata dan jawab setulus jiwa.Semua orang pernah stress .Cikgu,pensyarah,doktor,ibu,ayah pelajar semua orang pernah stress.Tekanan ini  biasa,bukan aku yang kata tapi fakta.Ikut logik pun masih boleh terima.Cuma stress bagi aku ini mudah ! Cuba untuk berubah,cuba melangkah dan cuba ! Aku pernah stress sampai tak tidur lena.Pernah stress sampai mengalir air mata.Tapi apa aku boleh buat cuma berdoa pada yang Maha Esa kuatkan jiwa.Hingga sekarang aku megah bukan nak lagak berjaya tapi aku megah sebab aku cuba elak dan terus lupa! Semua segala stress aku lepas aku biar aku lawan hingga aku benar benar rasa ia keluar secara perlahan dan akhirnya ia hilang tanpa sebarang sisa sisa yang perlu dibuang.Kadang kadang manusia ini biasa bila having a big problem she/he thinks can't solve it and starting turn into weird things.
Weird.Suicide is everywhere.Find your happiness before you die.
Is that any problem solving that you are serve in your life indeed.Just one,please support yourself !If not,you are coward person and afraid with everything!Just step forward you will see the light is near to you.Believe it ! *Note for myself
See,the light is coming.Full of hope.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Since i have a free time now,aku rasa macam nak expose semua story yang selalu menghantui hidup kaum hawa,lagi lagi lelaki.Bagi aku lelaki ini mudah ! Ya,mudah untuk cari pengganti,mudah untuk mendampingi sedangkan hati terlalu memberontak nak itu ini.hingga hari hari kaum hawa terpaksa telan kata kata manis dalam diam.termakan ayat ayat dusta belaka.Mana lagi aku nak cari kalau semua lelaki aku anggap begini.Memang tak semua lelaki sama.Jadi mana perbezaan kalau yang aku jumpa semua sama.Maybe i'm born to hurt or i'm born to give a heart ! 
Oh no! Just a story .
------------------------------------------------------------------------------------------------
Realiti sekarang semua orang tak kan ketinggalan dengan teknologi yang mendatang.Bagi aku teknologi zaman ini sentiasa dikejar dek kerna hantu duniawi menguasai kehidupan remaja apatah lagi kanak kanak yang masih belum matang.Hopefully they had their own lifes as their grandfather live suatu ketika dahulu.
Respect !
Akhir kata,aku rasa macam nak menjerit lepaskan semua tekanan yang ada dari remaja hingga ke tahap dewasa.aku rasa macam nak cari pulau yang jauh di mata tapi dekat di utara.Ohhh ! Kadang kadang aku rasa belajar lagi selesa dari kerja. dan bila aku belajar aku rasa lagi best kerja.Aku confuse mana satu aku suka .Ini sebab semua kewangan tak stabil sebab tu aku seronok kerja ! materialistik ! tapi bagi aku semua orang mata duitan.Sebab  kerja hebat apa lagi yang dapat kalau bukan gaji lebat.Fikirkan.Ilmu itu luas jadi cuba tuntut untuk luaskan lagi pengalaman dan matlamat.Semua orang boleh buat .Cuba ! Jatuh bangun bukan tak cuba tapi dah cuba.pengahkiran cerita akan ada yang berjaya .Cuba percaya ! Hahaha
How can i believe live with luxurious things and achieve the greatest moments soon.
Full of Happiness.I wish I can feel it as well.
No more sadness in my life.
Till then good night everyone. 
Sekian,Salam.

4 comments:

Haikal Blank said...

hidup itu terlalu luas untuk diteroka dan mati itu terlalu dekat untuk dilupa.
teruskanlah hidup dengan senyuman dan nikmatilah nikmat suka dan duka itu selagi punya waktu.

haha dan untuk puas pada satu satu perkara itu memang sukar kan. tabahlah beb!

FH said...

Nak rasa nikmat suka duka pun penuh seksa beb ! Aku memang sentiasa senyum nak simpan luka dari menangis untuk ubati luka.Aku rasa dah habis tabah kot beb ! Hahaha btw thanks :D

Pembunuh Tanpa Byang said...

hidup...semakin jauh kite berjaln semkain banyak pekara yang tak pernah kita fikir akan kita jumpa.

FH said...

pembunuh tanpa bayang : aku rasa macam nak bunuh setiap langkah aku ke hadapan tapi apakan daya banyak dugaan dan harus ku teruskan .Mohon sama sama kita tabah !