Sunday, June 17, 2012

satu pilihan


Ini yang aku rasakan
Peritnya sukar ditafsirkan
Sekali ia datang,payah untuk melupakan

Dalam kegelapan dan kecerahan
Kegelapan lagi nampak terang
Walau dalam kesusahan
Pasti nampak tenang
Kalau ia satu ujian
Pusingkan minda dan hati
Untuk kembali jalan pulang
Jika jalan lama yang dipilih itu benar
Kuatkan hati ini untuk meredahi
Menangkap cinta suci
Yang pasti memberi kebahagiaan
Pada masa akan datang

Tika itu,aku tidak lagi pandang ke hadapan
Tidak fikir manusia sekeliling
Sentiasa mengikut hawa nafsu
Melayani hati dan perasaan
Sehingga aku terkandas di tengah jalan
Lalu aku buntu.
Sukar memilih yang kiri atau kanan?

Jika yang kanan perlukan pengorbanan
Aku rela memilih yang kiri sebagai satu ujian
Aku rela hadapi dengan satu ikatan
Jika masih ada jalan untuk aku usahakan
Masih ada harapan yang aku sandarkan
Yakni berjuang menggeledah
jalan sesat,jalan lama,jalan silam
yang masih dalam ingatan
agar yang dicari itu dalam genggaman
bukan lah untuk kepuasan perasaan tetapi
perasaan itulah yang memberi kekuatan
untuk hari-hari yang mendatang.

Jika aku memilih yang kanan
Aku takut,aku tidak kuat
Hidup aku rasa kosong dan baru
Tidak tahu apa yang aku inginkan 
Sehingga ke hari ini...................
© Original & Official :)
█║▌│█│║▌║││█║▌║
Created by FHanis
Sekian,salam

No comments: